Apr 15, 2011

kembara senjata 13/4/2011 dan mandi-manda 14/4/2011

seperti yang dijanjikan......kembara seterusnya dimuatkan ke dalam blog aku nih......
moh kite nengoknye.....


kami ber3 di seri perigi yan......ayaq merah2 je.....ayaq akaq kayu......


aku sedang berbahagia bersantai......

misteri 2 budak botak....ni adiknye.....gambaq abgnye aku tak masukkan.....


depa pon join mandi ngan kami....aku yg dok layan bebudak ni.....
dalam dok main ngan depa aku tnya la mai mana?depa jawap mai cni la....terkena aku ngan jawapan tipikal....pastu aku tnya rumah kat mana?kat sini.....jawapnya....aku tnya lg kat mana? kat sini.....sambil menundukkan muka memberi isyarat kat tempat kami sedang mandi.....aku tnya lg mana? kat sini.....pastu aku tak tnya dah...hehehe.....pikiq2 kan....


lepas mandi....kali ni kami mandi sat ja,sebab destinasi seterusnya agak jauh....dari yan kami terus tuju ke kubur panjang ke rumah tukang diraja (abg leman).......


keris dalam simpanan abg leman....keris baby kata ustad amar.....


mata keris antik nih......


kali ni percubaan ustad amar berjaya.....mendirikan keris baby.....


lagi koleksi mata keris yg bakal berpakaian.....


pisau ukir baru......mata pisau pemberian paksu ya jurulatih aku.....


wah ada burung serindit baru.....bila aku nak amik gambaq dia,dia asyik mengelupoq....takmo dok diam2....tp dapat gak beberapa keping aku snap.....

kambing(abg leman kata ni kijang putih) kesayangan adik(anak bongsu abg leman).....jinak betoi kambing ni....dan banyak ragam....



hari berikutnya(14/4/2011) aku kembara lg....tp kali ni ngan haji solo je.....kami pi mandi-manda kat bukit wang jitra plak....
otw ke bukit wang aku terkejut gila.....ulaq besaq tengah2 jalan.....mula2 aku amik gambaq dari dalam kreta....aji kata bukak tingkap amik kot luar....aku tak berani sebenarnya....sbb aku geli ngan ulaq.....tp dapat gak la sket.....sayangnya gambaq ni tak penuh,ulaq ni pelik sket.....badan dia hitam pekat,berkilat....tp kepala ngan ekor dia saja yg merah.....klik gambar tuk paparan lebih jelas.....geli geleman aku dalam kreta....


tiba di bukit wang......tak sabaq nak mandi dah ni....


sedang mencari port yg baik tuk mandi.....


pergh....sempoi punya shot......bercahaya.....


hehehehe......


jumpa satu port.....port ni asalnya ada bebudak dari aloq staq melepak....depa bawak awek2 cun bersama....malaih aku nak amik gambaq depa....awek gedik2.....


aku menegakkan batu.....


agak dalam la port ni....walaupon ayaq tak berapa jernih...tp layan....


permandangan agak syok la....


aji....takmo naik lg ka....tngan aku dah lenguh dah ni.....

lpas tu dalam pkol 1 aku dan aji pi amik ustad amar ngan ustad naim kat umah depa.....pi makan mee goreng kat jalan putra.....


aku lupa nak amik gambaq mee tu....mee banjir....kuah kacang....nyum3.....

sesudah tu aku dan aji pi berehat la kat umah ustad2 tersebut.....sesi photoshoot keris aku pon bermula....wah....ustad amar dah makin pandai mendirikan keris.....byak amik gambaq.....tp kamera ustad naim....nnt akalau aku amik gambaq2 tu aku masukkan ke blog ni eh.....

aji pon bergaya ngan keris2 aku nih.....mcm raja kopo la....bukan raja kapo....hehehe.....kalau pakai singkap sepersalinan ni mesti segak ni....

ok la sampai sini dulu la....
ada keizinan,aku share lagi apa2 yg bleh aku share.....
bubye.....
assalamualaikum.....

No comments:

Post a Comment