Apr 12, 2011

kembara senjata 12/4/2011

hari ni aku, bakal mufti  amar,dan haji solo(undertaker@ruzaini) mengembara lg ke merbok utk ke rumah tukang (abg nizam).....

tgok je la gambaq senang crita.....

tiba di tupah seperti yg dirancang dan diberi keizinan oleh Allah S.W.T. alih2 kat port yg slalu aku berendan ada bebudak tgh menjala....hahaha....ponteng sekolah ye dik....time aku amik gambaq ni depa dah kecut,ingat aku polis kot....hahahaha.....tak lama depa balik....kami ber-3 bermaharajalela la kat port tu.....

jernih betoi ayaq.....

amar pertama kali jejak port ni.....


apa yg pelik di sini? belajaq mengapong nampaknye amar......

aji plak belajaq nak nyelam.....hahaha.....

dok aim rama2 ni lama gak....last2 dapat gak sekeping.....cantik.....

pekara ketiga yg aku ajaq depa ari ni.....konsentrasi....susun batu.....latihan tuk tegakkan keris.....

dengan tekun mencuba.....


(atas permintaan,gambaq ni dipadam)
akhirnya amar berjaya menegakkan batu yg besaq ni.....master piece ni.....


wah depa dah pandai la dah......

yg ni sapa yg buat pon aku dah lupa....


ni aku buat....saja join depa jugak....hahaha.....nak lawan obeliks yg aji buat belakang nun....


percubaan menjadi dugong....hahaha...yg ni aku tak ajaq.....


wah.....lg bergambaq ngan master piecenya....


sedang bertapa dalam ayaq....


pastu tetiba nak lemas....dok sorang2 pon bleh nak lemas....hahaha......


aji bertapa lg....bertapa ka buat apa tu....hehehehe....aku tau la......


tiba di rumah abg nizam.....3 bilah wali jantan dah pon siap....


peeeeeeerrrrgggghhhhhhh........jauhar......amar punya.....


amar punya.....aku yg tegakkan.....cuba lg amar.....


pppppppppppppeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrgggggggghhhhhhhhhh.........!!!!!!!!!!
din marin sampai......pisau lapah pakai kemuning hitam......garang gile aku tgk....berkenan.....tp fuluuuuuussssssss.....


keris antik milik abg nizam......bakal berpakaian baru........


aku lupa milik sapa mata keris jawa ni......lawa jugak.....


pastu perjalanan kami diakhiri ngan singgah mee abu bedong.....hari ni tak brapa best mee dia....org lain yg masak.....uncle mamak yg slalu masak tu takdak ari ni......
lepaih tu balik umah memasing....pakat letih.....letih mandi selama 4 jam....hahaha.....

esok perjalan kembara diteruskan lg......
kali ni destinasi air terjun seri perigi,yan......rumah tukang kubor panjang(abg leman),dan malamnya mengajaq di kelas silat di sekolah menengah guar chempedak.....

jumpa lg........

No comments:

Post a Comment