Jan 24, 2011

melawat rumah jurulatih......

seharian aku kluar dari opis menyibukkan diri sebab mmg takde keje kat opis....hawhawhaw......
aku pi la umah jurulatih aku pak su ya atau pakya posmen.....
aku kenal dia dari zaman aku sekolah lg.....
hari2 naik kapcai kesayangan dia ke sekilah aku untuk datang mengajar silat bersama arwah mohd lazim ibrahim atau dikenali sebagai abg lazim atau pak ndak lazim.....
dalam dok pujuk2 pak su ya tu dapat la kami tgk beberapa senjata yg dah lama dia simpan....dapat la cenderamata sikit....hehehe....
habuan....

 wali jantan milik paksu ya.....hulu kerbau balaq@balau betina yg dilarik....cantik oooo....


mulanya aku ingat ni klewang....tp kata pak su ya ni parang candung.....byak dipakai di selatan thai....


dalam dok sembang2 tu sempat lg aku pi belakang umah pak su ya tengok2 kera yg terperangkap kat jerat yg pak su ya buat.....kurung dulu sebelum pi buang kat gunung jerai....


pak su ya sedang memotong tanduk rusa utk aku dan haji basirun yg turut serta berkunjung ke rumahnya....


hehehe....tak jual oooo......apakan lg nak bg free.....jenuh pujuk,tak dapat jugak.....hahahha....

lepas tu kami bertiga pi la minum2 kat kedai depan sekolah rendah pokok tai pendang.......
dalam dok menyembang tu kami rancang utk pi umah tukang sabtu ni.....hahaha...sabtu ni tentu sibuk...malamnya ada mesyuarat lg.....tp perjuangan ttp diteruskan......
permudahkan jalan ku YA ALLAH.....
amin.....

No comments:

Post a Comment