Jul 28, 2011

KUBUR LAIN-LAIN!

ungkapan yg sering kita dengar bila ada pertikaian atau pertelingkahan......

sebalik ungkapan itu, ramai yg tidak tahu kenapa sebutnya
"kubur kau, kau punya.....kubur aku, aku punya....."
"siksa kau,aku taktau......siksa aku,sapa yg tau......?"

terdetik di hati aku, mmg tak ada yg tau bgaimana siksa kubur.....sapa yg tau....yg ada cuma pekara ghaib utk kita beriman.....

tapi sebalik semua itu, siksa yg aku tanggung di dunia ini siapa yg mengerti.......?
sudah merasakan siksa kubur.....kubur 'jasad' ini.....ini kuburnya......siapa yg faham....ada orang tau bagaimana siksanya.....bibir masih mampu mengukir senyum......tp hati meronta......terkadang terlepas kata2 kufur......na'uzubillah.....

tak terlintas untuk kufur akan nikmat MU YA ALLAH.......
nikmat kesempitan dan tekanan.....
depan....belakang.....kanan dan kiri......
bertubi2......
namun, siapa yg tahu.....?

siksa orang aku taktau.....

yg penting senyum selalu.....

gambar perhiasan semata2....hehehe.....

No comments:

Post a Comment